Ahmet Güneştekin'den yeni sergi

Ahmet Güneştekin'den yeni sergi

Sanatçı Ahmet Güneştekin’in ‘Hafıza Odası’ adlı sergisi 6 Aralık tarihinden itibaren Mecidiyeköy’de bulunan Pilevneli Project’te sanatseverlerle buluşacak. Sergi, 26 Ocak 2020 tarihine kadar açık kalacak.

Güneştekin’in nesneler üzerinden bellek politikalarının doğasına baktığı işlerinden oluşan “Hafıza Odası”, son yıllarda gerçekleştirdiği en kapsamlı sergisi. Güneştekin’in sergisi sanatçının farklı sanatsal disiplinlerle etkileşim içinde çalıştığı yapıtlarını bir araya getirerek, materyalleri yorumlama çeşitliliğine ve sergileme pratiğine bakıyor.

 

 

 

‘Hafıza Odası’nda sanatçının anıları çağrıştıran nesnelerle ortaya koyduğu enstalasyonları ile kimi şaşırtıcı özellikleriyle dile ve hatta düşüncelere dair neyin doğal olduğu sorusuna bambaşka açılardan bakmamızı sağlayan video yerleştirmeleri yer alıyor. Sergide ayrıca sanatçının çağrıştırıcı fragmanları bir anlatı olarak okunabilecek formda birleştirme süreciyle ortaya koyduğu kırk yamaları; gerçeküstü, grotesk ve çok renkli seramikleri; tuval yüzeyine dışbükey metal yarım küreler yerleştirerek ürettiği boyutlu işleri ve geleneksel pratiklerin dışında kalan yapıtları yer alıyor.

 

 

 

Sergi, sanatçının nesnelerle oynama biçimlerine odaklanıyor ve şu temel soruları soruyor: “Anılar ne işe yarar?”, “Belleğimiz geçmişimizi nasıl yapılandırır?”, “Bir nesneyi anımsatıcı, çağrıştıran yapan şey nedir?”,  “Nesneleri kavramlar üzerinde düşünmek, özdeşleşmek veya hatıraları somutlaştırmak için nasıl kullanırız?”, “Geçmişin nasıl hatırlanacağına kim karar verir?”, Bellek politikaları nasıl oluşur?”

 

 

 

Eşya ve mekânın kullanım şekilleri, hissettirdikleri, anımsattıkları, kişisel yaşantılara, geçmişe, yaşa ve toplumsal cinsiyet deneyimlerine göre farklılıklar gösterir. Aynı eşyalar ve mekanlar, farklı bireyler tarafından farklı anlamlarla, duygularla, deneyimlerle kullanılır.

 

 

Eşyanın ve mekânın sadece bir nesne, bir yer olmalarının dışındaki anlamları sanatçının enstalasyonlarında güçlü bir şekilde karşımıza çıkıyor. Sergi esasen bir nesnenin farklı zamanlarda dünyayı anlamaya yardımcı olabilecek bir fikre dönüşebileceğine işaret ediyor. Öte yandan sergide sanatçının dil ile düşünüş biçimleri arasındaki ilişkiyi de ele aldığını görüyoruz.   

 

siyasetcafe.com

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.