Bakan Uraloğlu açıkladı! İstanbul depreminde tahliye planı nasıl olacak?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, dün Ankara’da gazetecilerle bir araya geldi. Uraloğlu, 2023-2028 yılları arasında hayata geçirilecek yatırımlarla 2053 yılı hedeflerini açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul depremi için tahliye planının hazır olduğunu söyledi. 6 Şubat depremlerinde yerin kaydığını ve tapuların koordinatlarının değiştiğini belirten Uraloğlu, “Boş arazi yok, Hatay havalimanı ayrı yere yapılacak” ifadelerini kullandı. Uraloğlu, “Türkiye hızlandı ve daha da hızlanıyor” diye konuştu.

Uraloğlu, gazete ve televizyonların Ankara Temsilcileri ve Haber müdürleriyle bir araya geldi.

Bakan Uraloğlu, “Hızla gelişen teknolojiler, günümüz toplumunun ekonomik ve sosyal hayat tarzını derinden etkilemektedir. Bunun ulaşım alanındaki en belirgin yansıması ise hız ve hareketliliğin artması olmuştur. Artan hareketliliğe ayak uydurabilmek için “Sürdürülebilir Ulaşım” politikası artık tüm gelişmiş toplumların ortak hedefidir. Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak geleceği bugünden tasarlarken teknolojideki gelişmeleri, küresel trendleri dikkate alıyor dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz” diye konuştu.

YAPILARIMIZI DEPREM YÖNETMELİĞİNE GÖRE YAPIYORUZ

Uraloğlu, 6 Şubat’ta depremde çok Bakanlığın bütün birimlerinin bölgede çalıştığına işaret ederek, şunları kaydetti:

“11 ilde Bakanlık olarak biz vardık. Demir yoluyla, deniz yoluyla, birçok misafirimize esasında İskenderun Limanı’nda, ulaştırdığımız konaklanabilecek gemilerle beraber misafir ettik. Demir yoluyla taşıdık. Biz sadece karayolları olarak 3 bin 400 civarında makine gönderdik. Bu makinelerin yüzde 20’si kendi makinemizdi. Geri kalanı bizim yüklenicilerimizin makineleriydi. O yüklenicilerimiz aşağı yukarı kırk gün civarında bile bedel çalıştılar.”

Depreme hazırlık olma noktasında çalışmalar yaptıklarının altını çizen Uraloğlu, Bakanlık olarak bütün yapıları Deprem Yönetmeliğine göre yaptıklarını anlattı. Uraloğlu, “Önceki yapıları da Deprem Yönetmeliğine göre peyderpey düzeltiyoruz.” dedi.

'HATAY HAVALİMANINI YENİDEN YAPACAĞIZ'

Uraloğlu, depremde zarar gören yolları çok hızlı bir şekilde onardıklarının altını çizerek, Hatay Havaalanı’na şu an boş uçakların indiğini dolu uçakların kalkabildiğini vurguladı.

Uraloğlu, şöyle devam etti:

“Projemizi yaptık. Şimdi hızlıca ihalesini yapıp havaalanını yeniden yapacağız. Aynı yere yapacağız maalesef. Çünkü başka bir yer yok orada. Havaalanı yapılabilecek yakın civarda İskenderun dahil başka bir yer yok. Ama ya ben bunu tecrübe ettik niye bir daha deniyoruz derseniz şöyle bir örnek vereyim. Artık yaklaşım olarak Rize’deki ve Ordu Giresun’daki havaalanı yaklaşımıyla denizin içerisine nasıl yapmışsak burada da Amik Gölü’nün içerisine aynı mantıkla yapacağız.”

İSTANBUL İÇİN TAHLİYE PLANIMIZ VAR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, gazetecilerin sorularını cevapladı. İstanbul’da olası bir deprem için Bakanlığın yaptığı çalışmaların sorulması üzerine Uraloğlu, “İstanbul’daki iki tane köprümüzün askı halatlarını birinin yeniledik. 15 Temmuz ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde de devam ediyoruz. Askı halatlarını yeniliyoruz ve bunların rutin kontrollerini yapıyoruz. Özellikle otoyolları üzerindeki viyadüklerin deprem güçlendirmelerini yapıyoruz. Seyahat ederken otoyolda, enine geçen bir köprüden geçerken dikkat edin, hemen o kirişlerin altına böyle ilave çelik plakalar koyulmuştur, eğer orada kiriş düşerse tamamen devre dışı kalmasın, onun üzerine düşsün diye. Dolayısıyla bu tespitleri yaptık ve devam ediyoruz, şu anda da bu anlamda İstanbul’da devam eden bir çalışma var.” ifadelerini kullandı.

Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun İstanbul’un aort damarı gibi olduğuna işaret ederek, “Biz Kınalı-Malkara dediğimiz Çanakkale istikametinden tahliye ve acil yardımı sağlamış olacağız. Aynı şekilde Osmangazi Köprüsü’nden ve Kuzey Marmara Otoyolu’ndan da sağlamış olacağız. İstanbul’da bir tahliye planımız var.” dedi.

11 ilde yaşanan 6 Şubat Depremlerinin etkisiyle bazı arazilerin bile yerlerinin kaymasına neden olduğunu anımsatan Uraloğlu, şunları kaydetti:

“Fay Hattı’nın geçtiği yerde yol 3 metre 4 metre ötelenmiş durumda. Sizin binanızın artık koordinatları kaydı. Bu bütün DEPREM bölgesinde kaydı. Deprem bölgesindeki sanayi ile ilgili bir çalışma var. Bittiğinde bu dert ortadan kalkmış olacak. Vatandaşın sadece geçiş sürecinde belki bazı inisiyatiflerini engelleyecek ama sonrasında serbest hale gelmiş olacak. Bu sanayinin Anadolu’ya doğru kaydırılması noktasında deprem riskinin daha az olduğu bölgeler Konya ve Kayseri’dir. Buralar öngörülüyor.  Ama bu hemen olabilecek bir iş değil. Ama süreç başlatılmıştır.”

Siyasetcafe.com

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.