İçkinin cezası yok diye Eliaçık’a Cübbeli’den yanıt; kamçı cezası var

İçkinin cezası yok diye Eliaçık’a Cübbeli’den yanıt; kamçı cezası var

Şarap içmesi ile eleştirilen İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu; Şarap içmenin cezası var mı tartışmalarına yol açtı. Eliaçık şarap içmenin cezası yok derken Cübbeli "İslam'da içkiye had cezası vardır" dedi.

A+A-

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katıldığı yemekte şarap içtiği iddia edilerek buna dair görüntüler, eski Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkanı Melih Gökçek de dahil olmak üzere kimi kişilerce sosyal medyada paylaşılarak eleştirildi.

Tam da bu iddianın gündemde olduğu süreçte ilahiyatçı İhsan Eliaçık, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda Kur'an’da içki içmenin cezası olmadığını öne sürdü ve bir de çağrıda bulundu:

 

İçkinin Kur'an'da cezası yok. Kur'an'da 4 hakikî, 1 mecazî ceza var; Öldürmek (Bakara; 178), Çalmak (Maide; 38), Zina (Nur; 2) İftira (Nur; 4) ve mecazi olan Kenz-kendine servet yapmak- (Tövbe; 34-35). İçki cezası nerede geçiyor, hadi onu da siz gösterin?!
 

eliacik-son.JPG

 

“Kur'an’a göre sarhoş olmak haram ama buna ceza getirmiyor”

Eliaçık’ın bu yorumuna sosyal medyada pek çok destek ve eleştiri cevabı geldi. Konuyla ilgili olarak Independent Türkçe’nin sorularını yanıtlayan Eliaçık, İslam’a göre içkinin değil, sarhoş olmak haram. 

 Bu yöndeki iddiasını Kur'an'dan ayet örnekleri veren destekleyen Eliaçık, sözlerini şöyle sürdürdü:

Kur'an’da insanın insana karşı işlediği suçlara hukuksal olarak ceza var. Ama içki içmek gibi Allah ile kul arasındaki konularda dünyevi ve hukuksal bir ceza getirmiyor. İçki de sonuçta bir içecektir. Bir kadeh içmişsin buna bir şey demiyor ama sarhoş olmayı haram kılıyor. Fakat bunun da Kur'an'da karşılığı olarak dünyevi bir cezası yok. Sarhoşlukla ilgili bugün çağdaş dünyada da kısıtlamalar vardır. Sarhoşken araba kullanamazsın, silah taşıyamazsın. Kur'an’da da sarhoşlukla ilgili  ‘Ne dediğinizi bilmez haldeyken Meclis’e gelmeyin’, ‘Sarhoşken yaklaşmayın’ deniyor ama dünyevi bir ceza öngörülmüyor.
 

Cübbeli Ahmet: Kuran’ı Kerim’de cezası belirtilmiyor ancak…

Eliaçık’ın açıklamalarına kamuoyunda Cübbbeli Ahmet Hoca olarak bilinen İsmailağa Cemaati'nin ileri gelenlerinden Ahmet Mahmut Ünlü’den itiraz geldi.

Independent Türkçe’ye konuşan Ünlü, “İhsan Eliaçık’ın “Kur’an’da içkinin cezası yok” şeklindeki beyanı doğrudur” diye başladığını açıklamasına şöyle devam etti:

 

Kur'an-ı Kerim'de bu hususta bir ceza belirtilmiyor, ancak tabi o da haram değil demiyor, eğer haram değil dese zaten Kur'an-ı Kerîm'deki Mâide Sûresi’nin; ‘Ey iman etmiş olan kimseler! Şarap (gibi sarhoş edici tüm içkiler), kumar, (tapınılmak için) dikili taşlar ve fal okları ancak şeytanın amelinden olan (ve sadece onun hoş gösterip sebebiyet verdiği) birer pisliktir. Öyleyse bu anlatılandan uzak durun, ta ki siz (Allah`ın gazap ve azabından kurtulup) felaha erişebilesiniz!" (Mâide Sûresi 90) âyet-i kerimesini inkar etmiş olacağından dinden çıkar.


cubbe-001.jpg

 

“İslam’da içkiye kamçı cezası vardır”

Ünlü, Elaçık’ın iddiasının tersine İslam’da içki içme cezası olduğunu savunarak şunları kaydetti: 

Hal böyle olunca; şu bilinsin ki İslam'da içkiye had cezası vardır. Sahih-i Müslim'de Hazreti Ali Efendimiz'den rivayet edilen bir hadis-i şerifte içkinin cezası olarak kırk celde (kamçı) vurulacağı, Efendimiz Sallellahu 'Aleyhi ve Sellem ile Hazreti Ebubekr Radıyallahu ‘Anh Efendimiz zamânında bunun uygulandığı, Hazreti Ömer Radıyallahu ‘Anh Efendimiz zamanında ise bunun seksen celdeye (kamçıya) çıkarıldığı, Hazreti 'Ali Efendimiz'in de Hazreti Osman Radıyallâhu ‘Anh’ın emri ile Velid ibni 'Ukbe’ye bu cezâyı uygulattığı zikredilmiştir. (Müslim, es-Sahîh, rakam: 1707, 3/1331) Dolayısıyla bunlar sahih hadis-i şerîflerde rivâyet edilmiş olup ümmetin ameli bu hususta ittifak etmiştir.

“Kur'an’da göstersinler demek İslam’ı reddetmenin başka yoludur”

Eliaçık'ın Kur'an’da 'içkinin cezası olduğunu göstersinler' çıkışına da Ünlü, şu cevabı verdi:

Hal böyleyken, ‘Kur’an’da göstersinler’ demek zaten İslam’ı bozmanın ve dini reddetmenin başka bir yoludur. Yani ‘Kur’an’da olmayan dinde yok’ mantığı bir Müslüman tarafından asla dillendirilemez, çünkü şu anda tatbik ettiğimiz namaz, abdest, oruç, hac ve zekât ile ilgili birçok mesele sünnetle sabit olmuştur. Sünneti devreden çıkaran, zaten Kur’an’ı da devreden çıkarmış olur.

 

Ceza için ağzında şarap kokusu bulunması şartı…

Cübbeli Ahmet, kamçı cezasının hangi şartlarda uygulanacağını da şöyle iddia etti.sözlerini şöyle tamamladı.

Sonuç olarak; Hanefî mezhebinde içki içene had cezasının uygulanabilesi için içki içenin ağzında şarap kokusu bulunarak yakalanması şartı getirilmiş olup, diğer içkilerde ise sarhoş olarak yakalanması şartı getirilmiştir. Mezhepler arasında bu gibi bazı ihtilaflar bulunmakla beraber had cezası İslam dininde sabittir.
 

 

“İçki yasaktır. Her yasağın cezası Kur'an’da olmaz”

Konuyla ilgili görüşünü aldığımız ilahiyatçı Prof. Dr. Saim Yeprem de içkinin Kur'an’da kesin olarak yasaklandığını öne sürerek şöyle konuştu:

“Buna uymayanların cezasını Kur'an topluma bırakmıştır. Her yasağın cezası Kur'an’da olmaz”

 

 

zina-001.JPG

 

SİYASETCAFE.COM

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.