Yabacı basından İstanbul seçimleri ile ilgili ilginç yorumlar

Yabacı basından İstanbul seçimleri ile ilgili ilginç yorumlar

Yenilenen 31 Mart İBB Seçimini kazanan Ekrem İmamoğlu’nun seçim başarısı ve AKP’nin kaybetmesi dış basında geniş yankı buldu. Almanya, İngiltere ve ABD basınında yenilenen seçimlerle ilgili değerlendirmeler yapıldı.

A+A-

 

Millet ittifakı adayı Ekrem İmamoğlu’nun yenilenen İBB seçimlerini kazanması dış basının da gündemindeydi. Almanya, İngiltere ve ABD basınında yenilenen seçimlerle ilgili değerlendirmeler yapıldı.

İstanbul seçimlerine büyük ilgi gösteren yabancı basındaki değerlendirmeler şöyle;

THE GUARDIAN: SEÇİM İPTALİ DEMOKRASİYE ZARAR VERDİ

İngiliz The Guardian gazetesinde yer alan yazıda YSK'nın seçimin iptali kararı vermesinin ardından AKP'nin demokrasi adına güvensizlik ortamı oluşturduğunu ve CHP adayı Ekrem İmamoğlu'na olan desteğin daha da kuvvetlendiği değerledirmesi yapıldı.31 mart seçimlerinin ardından AKP'nin seçim kampanyalarında İmamoğlu'nun seçim çalışmalarını taklit etmeye ve özellikle Kürt oylarına talip olmak için yeni açılımlar yapmaya çalıştığını ancak şu ana kadar yetersiz kaldığı yazıldı.

BBC: ERDOĞAN KULLANDIĞI DİL ETKİ ETTİ

Bir diğer İngiliz yayın kuruluşu BBC, ekonomik krizin ve seçim iptalinin bazı AKP seçmenlerinin saf değiştirmesine neden olduğunu ifade etti. Enflasyonun yüzde 20 olmasının yanı sıra seçim çalışmaları süreci boyunca AKP'lilerin "Yunan, terörist, darbeci, Sisi destekçisi" gibi ayrımcı dil kullandığı hatırlatılan yazıda AKP kadrolarının endişeli olmalarına değinildi

 

NYT: SEÇİMLER EKONOMİK KRİZİ ENGELLEYEMİYOR

ABD'li New York Times gazetesi, Erdoğan'ın 31 Mart seçimlerinden bu yana Türk lirası değerini korumak için Merkez Bankası'na müdahalelerinin ekonomik krizi engelleyemediğini ve AKP seçmenlerini safında tutma konusunda artık başarısız olmaya başladığını belirtti. Merkez Bankası'nın enflasyonun 2021'e kadar düşeceğine ilişkin açıklamasını hatırlatan yazıda yükselen işsizlik oranının ve finansal gösterdiği ifade ediliyor.

DW: İSTANBUL'DA YOLSUZLUK İDDİASI

Alman Deutsche Welle gazetesi AKP hakkında Aralık 2013'ten bu yana birçok yolsuzluk iddiası bulunduğunu ve İstanbul'da bulunan cemaatlerin ve dini kurumların İstanbul Belediyesi bütçesinden faydalandıklarını belirtirken Erdoğan'ın kızı Esra Albayrak'ın yürüttüğü TÜRGEV'in belediye fonlarından 8 milyon avrodan fazla, oğlu Bilal Erdoğan'ın vakfı TÜGVA'nın da yaklaşık 11,3 milyon avro pay aldığı iddiasında bulundu.

DER SPIEGEL: SEÇİM TEKRARI ERDOĞAN'IN UMDUĞU GİBİ OLMAYABİLİR

Alman siyasi dergi Der Spiegel, Erdoğan'ın seçim tekrarı vesilesiyle yenilemeye çalıştığı umudun sallantıda olduğunu ifade etti. Dergi, AKP'nin Kürt seçmenlere seslenmesini "beklenmedik müttefik arayışı" olarak niteledi. Dergide yer alan yazıda, Erdoğan'ın yine kaybetmesi durumunda bu sefer seçim sonuçlarını tanımasının AKP'nin başarısızlığını da kabullenmesi anlamına geleceği belirtildi.

 

siyasetcafe.com

 

 

 

 

 

Etiketler : ,

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.