1. HABERLER

  2. MEDYA

  3. Havuz Medyasında işler karıştı
Havuz Medyasında işler karıştı

Havuz Medyasında işler karıştı

Yolsuzluk operasyonu, Sabah-Atv için oluşturulan 630 milyon dolarlık havuzu kesintiye uğrattı. Bülent Arınç, Atv’nin satışına ilişkin Radyo Televizyon Üst Kurulu'na bildirimde bulunulmadığını açıkladı. İşte haberin ayrıntıları;

A+A-

Yolsuzluk operasyonu, Sabah-Atv için oluşturulan 630 milyon dolarlık havuzu kesintiye uğrattı. Bülent Arınç, Atv’nin satışına ilişkin Radyo Televizyon Üst Kurulu'na bildirimde bulunulmadığını açıkladı.

Rekabet Kurumu’nun satışa ilişkin olarak 20 Aralık’ta ön izin verdiği belirtilmesine karşın, CHP Genel Başkan Yardımcısı Umut Oran ’ın önergesini yanıtlayan Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç , atv’nin satışına ilişkin olarak RTÜK ’e bildirimde bulunulmadığını bildirdi. RTÜK Kanunu uyarınca 30 gün içinde bildirimde bulunulması gerektiği için, bu durumda Sabah-atv’nin satışı gerçekleşmemiş sayılıyor. Umut Oran da bu yanıt üzerine, “Erdoğan havuz probleminden çıkamadı. Salma saldı, havuz kurdu, atv’yi satın almak için işadamlarından para tahsil etti ancak işlemi gerçekleştiremedi. Ellerine yüzlerine bulaştırdılar, işi tamamlayamadılar. Çünkü yapılan usulsüzlük ayyuka çıktı, Türkiye havuz medyası nı öğrendi, Başbakan’ın işini engelledi” değerlendirmesinde bulundu.

Yolsuzluk soruşturması dosyasında; satışı için Recep Erdoğan’ın talimatıyla AKP’ye yakın işadamlarından toplanan paralarla havuz oluşturulduğu ve havuza Mehmet Cengiz, Celal Koloğlu, İbrahim Çeçen, Adnan Çebi, Hayrettin Özaltın, Muzaffer Nasıroğlu ve Abdullah Tivnikli’nin para yatırdığı öne sürülmüş, Umut Oran da konuyu TBMM’ye taşımıştı. TİB aracılığıyla sansürlenmeye kalkılan bu önergenin (www.umutoran.com/2014/01/0 6/chp-sabah-atvnin-satisi-icin- 550-milyon-dolarlik-havuz-olust urulmasini-tbmmye-tasidi/ ) dışında Umut Oran, satış yapıldıysa RTÜK Kanunu uyarınca 30 gün içinde buraya da bildirimde bulunulması gerektiği için konuyu takip etmiş, yeni bir önergeyi şubat ayında Arınç’a yöneltmişti.

RTÜK’E BAŞVURU YOK

Arınç ise Umut Oran’ın soru önergesine şu yanıtı verdi: “Turkuvaz Aktif Televizyon Prod. A.Ş. unvanlı ATV’nin hisselerinin bir başkasına devrine ilişkin olarak yakın tarihte Radyo Televizyon Üst Kurulu’na (RTÜK) 6112 sayılı Kanun kapsamında Üst Kurula intikal eden bir bildirim bulunmamaktadır.

ATV’NİN ORTAKLIK YAPISI

RTÜK kayıtlarına göre, ATV’nin ortaklık yapısı halen Çalık HoldingA.Ş. (yüzde 33), Çalık Turizm Kültür İnş. San. Tıc. A.Ş (yüzde 25) Lusail International Media Company (yüzde 25), Gap Yapı İnşaat A.Ş. (yüzde 15), Ahmet Çalık (yüzde 1) ve Serhat Albayrak’tan (yüzde 1) oluşmaktadır. Yönetim Kurulu Üyeleri ise Ahmet Çalık, Serhat Albayrak, Ahmad Mohd A Y Al Sayed ve Berat Albayrak’tan oluşmaktadır.”

‘ELLERİNE BULAŞTIRDILAR’

Bu yanıt üzerine Umut Oran, şu değerlendirmeyi yaptı: “Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın cevabına göre Turkuvaz Medya Grubuna ait ATV’nin ortaklık yapısında bir değişiklik yok. Hâlbuki bu kanalı satın alanlar bir ay içerisinde ortaklık yapısını RTÜK’e bildirmek zorundaydı. Bu bildirim yoksa satış işlemi baştan itibaren hükümsüz sayılır. Yani Erdoğan havuz probleminden çıkamadı. Salma saldı, havuz kurdu, ATV’yi satın almak için iş adamlarından para tahsil etti ancak işlemi gerçekleştiremedi. Ellerine yüzlerine bulaştırdılar, işi tamamlayamadılar. Çünkü yapılan usulsüzlük ayyuka çıktı, Türkiye havuz medyasını öğrendi, Başbakan’ın işini engelledi.”

YANIT BEKLEYEN SORULAR

“Rekabet Kurumu, Sabah-atv’nin satışına 19 Aralık 2013 tarihinde ara kararıyla onay vermesine karşın hisse satışı henüz gerçekleşmedi mi? ATV isimli televizyon kanalının hisselerini devralan Zirve Holding ortakların ad ve soyadları ile hisselerin devri sonucunda oluşan ortaklık yapısı ve oy payları hakkındaki bilgileri Radyo Televizyon Üst Kurulu’na kanunda belirtilen 30 günlük süre içinde bildirmiş midir? Bu bildirimin tarihi ve sayısı nedir? Bu bildirim yapılmışsa ATV’nin künyesinde yeni ortalık yapısı neden yer almamaktadır? Sabah-atv’nin bugün itibariyle sahipleri/ortakları kimlerdir? Bugün itibariyle Sabahatv’nin sahiplik yapısı bilinmiyorsa bu konuyla ilgili olarak MASAK’a bildirimde bulunuldu mu?”

siyasetcafe.com

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.