1. HABERLER

  2. MEDYA

  3. Muhalif kanallara ceza kesiliyor
Muhalif kanallara ceza kesiliyor

Muhalif kanallara ceza kesiliyor

A+A-

RTÜK üyeleri Esat Çıplak ve Ali Öztunç’a göre, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nda çifte standart söz konusu. Samanyolu Haber’de yayınlanan 3 tartışma programıyla ilgili dosya geldiğini söyleyen yetkililer, ancak iktidara yakın kanalların programlarının hiçbir şekilde YSK’ya rapor edilmediğini ifade ediyor.

 

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), muhalif bilinen kanallarda yer alan tartışma programlarını da ‘seçim ihlali’ kapsamında değerlendirip Yüksek Seçim Kurulu’na (YSK) rapor etmeye başladı. Bunun son örneği Samanyolu Haber kanalında yaşandı. Samanyolu Haber’in ‘Derin Bakış’, ‘Büyük Resim’, ‘Haber Ekranı’, ‘Güncel’, ‘Gün Ortası’ gibi programları mercek altına alındı. Bu programlarda gazeteci, akademisyen ve hukukçuların gündeme ilişkin fikirlerini ifade etmeleri, RTÜK’ün AK Parti kontenjanından seçilen üyelerinin oyları ‘seçim ihlali’ şeklinde değerlendirildi. Kanala ceza verilmesi için bu durum YSK’ya rapor edildi. Bugün TV, Bengütürk, Sokak TV, Kanaltürk gibi kanallardaki tartışma programları da aynı şekilde YSK’ya müeyyide uygulanması için gönderiliyor. RTÜK’ten gelen raporlar doğrultusunda, YSK’nın önce uyarı ve daha sonra da ‘program durdurma’ cezasını hemen uygulaması ise söz konusu kanalların üzerinde baskı oluşturuyor.

Çifte standart var

RTÜK’ün genelde muhalif kanalların tartışma programlarını YSK’ya rapor etmesinin yanlış olduğunu belirten RTÜK üyesi Esat Çıplak, çifte standart uygulandığından yakındı. Çıplak, yandaş diye tabir edilen ve iktidar lehine yayın yapan kuruluşlardaki birçok tartışma programında, iktidar karşıtı kurumlar, şahsiyetler ve partilerin aşağılandığını ileri sürdü. Esat Çıplak, “Ancak iktidara yakın kanalların bu programları hiçbir şekilde YSK’ya rapor edilmiyor. Sadece AKP mitinglerini yayınlamaları rapor ediliyor. Muhalif kanalların ise tüm programları mercek altına alınarak, gündeme ilişkin değerlendirmeler bile ‘seçim yasağı’ ihlali olarak YSK’ya gönderiliyor. Burada çifte standart var.” dedi.

Samanyolu’nun 3 tartışma programına rapor hazırlandı

Bir başka RTÜK üyesi Ali Öztunç ise RTÜK yönetiminin seçim döneminde bazı kanallardaki ihlalleri görmezden geldiğini belirtti. Kanal 24, A Haber, TV Net gibi kanalların sabahtan akşama kadar iktidar partisinin haberlerini yaptığını dile getirdi. Tartışma programlarında da sadece iktidar partisi lehine isimlerin konuşturulduğunu, muhalefet partilerine çok ağır eleştiriler yöneltildiğini ileri sürdü. Öztunç, şunları söyledi: “Ama bunlara ilişkin raporlar gelmiyor Üst Kurul’a. Kim geliyor; Samanyolu, Halk TV, Ulusal, yani muhalif olan kanallar. Son toplantıda, Samanyolu Haber’le ilgili 3 tane dosya geldi, üçü de tartışma programlarına ilişkin. Türkiye’de sadece şu anda Samanyolu Haber’de mi tartışma programları var? Hayır. Sadece muhalif kanallardaki tartışma programları. İktidar yanlısı kanallardaki tartışma programlarından hiçbirisi Üst Kurul gündemine getirilmiyor.”

RTÜK raporları doğrultusunda 17 kanala ceza verildi

Yüksek Seçim Kurulu (YSK), 1 Ocak 2014 itibarı ile başlayan ‘seçim yasakları'nı ihlal ettikleri gerekçesi ile bugüne kadar 17 televizyon kanalı hakkında 33 müeyyide kararı verdi. Müeyyide kararlarının 20'si, anketlerin sonuçlarının açıklanması sırasında anket yapanın künye bilgilerine yer verilmemesi gerekçesiyle verildi. ‘Yayınlarda siyasi partiler arasında fırsat eşitliği sağlanmadığı gerekçesiyle' ise Cem TV, Beyaz TV, Kanal 24, Halk TV ve Samanyolu Haber hakkında toplam 6 müeyyide kararı alındı. ‘Tarafsızlık ve gerçeklik ilkesinin ihlal edilmesi' sebebiyle de Beyaz TV, Halk TV ve Bugün TV hakkında 4, siyasi reklam yayın ilkelerinin ihlali nedeniyle Pamukkale TV hakkında 1 müeyyide kararı var.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.