1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. Türkiye ayakta ama..! TRT başkent Kudüs dedi
Türkiye ayakta ama..! TRT başkent Kudüs dedi

Türkiye ayakta ama..! TRT başkent Kudüs dedi

Amerika Birleşik Devleti’nin aldığı skandal Kudüs kararının ardından ülke genelinde tepkiler artarak devam ederken, TRT’de yayınlanan bir programda Kudüs’ün İsrail’in başkent olarak gösterilmesi herkesi şok etti. İşte şok haberin ayrıntıları;

A+A-

ABD’nin Kudüs kararına dünya genelinden tepkiler gelmeye devam ediyor. Filistin’de ise ortalık savaş alanına dönmüş durumda. Türkiye’de ise vatandaşlar 81 ilde meydanlarda karara tepki gösteriyor. TRT’de yayınlanan programda ise Kudüs’ün İsrail’in başkent olarak gösterilmesi büyük tepki topladı. TRT konuyla ilgili açıklama yaptı.

ABD Başkanı Donald Trump’ın Kudüs’ü İsrail’in başkenti olarak kabul etmesinin ardından TRT’nin yayınları gündeme geldi.

Google'dan sonra Yandex'te aynı şeyi yaptı

Milli Görüş’ün yayın organı Milli Gazete, TRT’de yayınlanan bir programda Kudüs’ün İsrail’in başkent olarak gösterilmesini eleştirdi. Gazete haberinde şu ifadeleri kullandı:

“ABD Başkanı Donald Trump'ın Kudüs'ü İsrail'in başkenti olarak kabul edeceklerini açıklamasıyla Müslümanlar ayağa kalktı. Dünyanın her yerinde İsrail ve ABD karşıtı gösteriler yapıldı. İki milyarlık İslam alemi Kudüs'ün İsrail'in başkenti olamayacağını haykırdı. Kudüs gündeme gelince, birkaç yıl önce TRT'de Kudüs'ün İsrail'in başkenti olduğunu gösteren bir yayın yapıldığı da ortaya çıktı.

Trump’tan bir Kudüs açıklaması daha

Şu anda TRT Çocuk kanalında yayınlanan Rüzgar Gülü adlı yarışma programının TRT1'de yayınlandığı zamanlarda ‘Başkentler’ başlıklı bölümde yarışmacı çocuğa sorulan sorular arasında yer alan ‘Kudüs’ sorusunun cevabı ‘İsrail’ olarak doğru cevap kabul ediliyor. Devlet kanalı olan TRT'de yayınlanan bu skandal program, Kudüs gündemi oluşunca sosyal medyaya düştü. Sosyal medya kullanıcıları TRT'deki programa büyük tepki gösterdi.”

TRT’DEN AÇIKLAMA

TRT sosyal medyadan da tepkiler yükselince açıklama yaptı.

Yapılan açıklamada,

“Son günlerde artan ve bilinçli olarak tasarlandığını düşündüğümüz asılsız iddialarla Türkiye’nin ekranı TRT’ye zarar verme çabaları ve artan ‘Kudüs’ hassasiyeti üzerine bu açıklamanın yapılması zaruri hale gelmiştir. Amerika Birleşik Devletleri’nin Kudüs'ü İsrail'in başkenti ilan etmesi, başta Türkiye olmak üzere birçok ülkede büyük tepkiyle karşılanmıştır. TRT ‘Kudüs’ konusunda; Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet politikası doğrultusunda ve Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın görüşlerini merkeze alan bir yayın yapmaktadır. Bu çerçevede, TRT kanallarında yer alan siyaset, iç-dış politika ve haber programlarında bu konu detaylı olarak işlenmiş, Türkiye’nin eleştirileri dile getirilmiş ve tepkiler ekranlara taşınmıştır” denildi.

Açıklamasında “Kişilere bağlı olarak yayıncılığın doğası gereği ortaya çıkabilen, TRT yönetimi tarafından asla kabul görmeyen ve sorumlularının iş akitlerinin derhal fesh edildiği hatalar yeniymiş gibi kamuoyuna sunulmaktadır” diyen TRT şu ifadeleri de kullandı:

“2014 yılı Eylül ayında yayınlanan bir çocuk programında ve 2017 yılı Nisan ayında yayınlanan bir haber bültenindeki alt yazı haber bandında ‘Kudüs’ için yanlış bir konumlandırma yapılmış, bu durumun fark edilmesinin ardından ‘Kudüs’ hassasiyeti de göz önüne alınarak hemen soruşturmalar başlatılmıştır.”

siyasetcafe.com

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler